Tuesday, 9 December 2014

TIDAK BOLEH TIDUR MALAM GARA-GARA BATUK YANG BERPANJANGAN

Nak bercerita pasal batuk nih.. Apabila batuk menyerang, pasti kita amat risau yelah tak dapat tidur malam dengan lena malah bukan kita turut merasainya. Mereka yang ada dengan atau dekat dengan kita turut mengalami gangguan yang sama. 

Batuk yang berlarutan boleh menyebabkan kita tidak selesa dengan persekitaran dan boleh berjangkit. Wawa nak share bagaimana nak tangani masalah batuk berpanjangan nih



TANGANI MASALAH BATUK YANG BERLARUTAN

1) campurkan sesudu kicap + perahan limau kasturi.. minum setiap pagi dan malam

2) minum madu yang dicampur dengan perahan limau nipis/ limau kasturi..minum setiap pagi dan malam

3) Hirisan buah lemon, hirisan halia dicampur dengan madu asli di dalam balang atau bekas bertutup dan simpan di dalam peti sejuk. Ia akan menjadi likat seperti agar-agar. Tahan sehingga 2-3 bulan. Cara penyediaan, masukkan sesudu ke dalam gelas, dan tuangkan air suam. Minum setiap pagi dan malam

4) untuk anak2, anda boleh berikan setengah sudu kecil madu asli dibancuh bersama air suam dan minum 

5) ada juga petua suruh makan 2 ulas bawang putih bakar. setiap malam.. ohhh..yang ni saya tak sanggup..huhuu...

6) Sapukan minyak panas dibelakang dada bayi anda untuk melegakan batuk dan mencairkan kahak ketika tidur malam..

OMEGA GUARD MEMBANTU PULIHKAN BATUK BERLARUTAN 

Omega Guard membantu dalam mengatasi masalahbatuk kahak berpanjangan ni? Bila batuk, tekak pun rasa perit dan kemerah-merahan sebab dah terkena jangkitan kuman. Omega juga dapat melegakan pesakit asma
 
Sebenarnya asid lemak Omega-3, DHA dan EPA yang ada dalam Omega Guard itu bertindak sebagai anti-keradangan. Omega juga bantu legakan batuk, kahak tu kan macam lemak sikit, berlendir, so omega ni dapat cairkan kahak juga,, ( fungsi omega itu sendiri membakar lemak)
 
OMEGA
SHAKLEE OMEGA GUARD
==================================

FREE CONSULTATION
SID: NURUL AZWA (WAWA)
NO TELEFON: 017-7919722/016-7885402
COD: KLUANG,MERSING DAN KAWASAN SEKITARNYA
=================================